Wizerunek firmy jaki zapamiętają Twoi Klienci ma niezwykle istotne znaczenie. Od tego jak zadowoleni wyjdą ze spotkania z Tobą, Twoją siedzibą, Twoimi pracownikami zależeć będzie to, co powiedzą innym.
Czy wrócą? Czy ponownie skorzystają z Twoich usług i polecą Cię wśród swoich znajomych jak i nowo poznanych osób? Tak wiele dziś zależy od relacji międzyludzkich, od opinii, poleceń i godnych zaufania wskazówek.
Na wizerunek firmy, czyli to w jaki sposób jesteśmy odbierani i jakie wrażenia powodujemy w umysłach naszych klientów, czy kontrahentów składa się wiele elementów.
Wizerunek firmy i jego elementy
Jakie czynniki mają znaczenie w kontakcie z Tobą i Twoją siedzibą (także) w sieci?
- Łatwa do zapamiętania nazwa
- Spójna identyfikacja wizualna
- Przyciągające treści i komunikaty
- Atrakcyjna strona www
- Szybki kontakt przez stronę internetową, fanpage
- Aktualne informacje na stronie
- Wartościowe treści w postaci poradnika lub bloga
- Jakość oferowanych towarów i usług
- Sposób obsługi klienta i budowania relacji
- Zaangażowana obecność w mediach społecznościowych
- Dress-code pracowników
- Obsługa posprzedażowa
Zastanów się na jakim poziomie są powyższe elementy w Twojej firmie? Czy i w jaki sposób dbasz o relacje z klientami? Jakie wartości im dajesz? Jakie potrzeby zaspakajasz i jakie problemy rozwiązujesz? Jakie emocje wzbudza w nich Twój produkt czy usługa? Czy w odpowiedni sposób komunikujesz swoją ofertę? Czy Twoi Klienci czują się u Ciebie swobodnie? Czy wracają? Czy z chęcią polecają Cię innym?
Zastanów się nad tym uczciwie, a zyskasz wskazówki dotyczące tego, nad którymi obszarami warto popracować.
Czasem warto tylko i aż:
- Wejść w buty Klienta i zastanowić się nad jego potrzebami, problemami, sposobem bycia i tym gdzie bywa, co lubi…
- Spojrzeć na swoją firmę z lotu ptaka, wyłapując słabe punkty i znajdując sposoby na ich poprawę.
Często wystarczy wprowadzić kilka drobnych zmian, które sprawią, że Twój klient poczuje się wyjątkowo, a pracownik z większym entuzjazmem podejdzie do swoich zadań. Czasami trzeba zmienić więcej, ale na spokojnie, małymi krokami.
Wspieramy firmy w dostrzeganiu i ulepszaniu takich elementów oraz tym, by mogli dotrzeć ze swoją ofertą do szerszego grona. Szczególnie dzięki odpowiedniej prezentacji swojej działalności oraz dzieleniu się wartościowymi treściami z odbiorcami.
Możesz liczyć na nas w zakresie usług copywritingu i konsultacji marketingowych. Jesli masz jakiekolwiek pytania – skorzystaj z dogodnej formy kontaktu. Zapraszamy też do zaglądania na bloga, w którym dzielimy się zdobytymi doświadczeniami i wiedzą w tym zakresie.