Copywriting na 5… słów, które musisz znać

Co łączy skuteczny copywriting z „horom curkom”? Odpowiedź może być zaskakująca i… prosta. Tak jak copywriting zamknięty w zaledwie 5 słowach.

Copywriting na 5 słów

Skuteczne teksty i niesławna „hora curka” posiadają jedną wspólną cechę. Ich wprowadzenie do wypowiedzi ma na celu przekonać i pobudzić do działania odbiorcę. Intencje nadawcy w obu przypadkach są oczywiście inne. Dlatego wyłudzeń na „horom curkę” absolutnie nie polecam.

Na czym natomiast polega skuteczny copywriting? Odpowiedź jest prosta i składa się z 5 słów: zaciekawić, zainteresować, pobudzić do działania.

Brzmi łatwo, ale łatwe nie jest. Inaczej tworzenie tego wpisu byłoby bez sensu.   

 

Wiesz, kto puka w szybkę?

Skąd w ogóle pomysł na wprowadzenie do tekstu „horej curki”? Otóż inspirację dała mi nowa kampania OLX pn. „A co gdyby”. W ostatnich dniach zrobiła w sieci absolutną furorę. Poruszając kwestię hejtingu w internecie, podaje przykłady użytkowników dopuszczających się agresji słownej w komentarzach. Próbują oni „wynegocjować” niższą cenę.

Zresztą to trzeba zobaczyć:

Tytułowe pytanie zwraca uwagę na to, że pisząc komentarze w sieci, powinniśmy myśleć, kto siedzi po drugiej stronie monitora. Kierować się empatią i spróbować wejść w skórę tego, do kogo piszemy. Kim jest ta osoba? Jak zareaguje na nasze słowa? Jaki wywołamy nimi efekt?

Copywriting na 5. Już od dziś

Jeżeli powyższe pytania nie wydają Ci się znajome, a zajmujesz się pisaniem lub marketingiem, to mam dla Ciebie złą wiadomość – tracisz dużo czasu oraz pieniędzy. Ponieważ nie jesteś skuteczny. I jeżeli nie wprowadzisz tych pytań do swojej pracy, wielkich efektów się nie spodziewaj.

Tworzenie złych treści to jak (przepraszam za porównanie) bycie hejterem z kampanii OLX. Oni również są nie do końca świadomi tego, co robią. Piszą bez namysłu, a potem… jest już za późno. Słowa zostały rzucone. Odbiorca już je przeczytał.

Nie chcesz podobnego obrazka, jeżeli chodzi o Twój tekst, prawda? I słusznie.  Dobra wiadomość jest taka, że już dziś możesz sprawić, że nigdy się tak nie stanie.

To, czego potrzebujesz, to empatia.

Skuteczne teksty nie są pisane na “przeczytaj i kup, bo mam horom curke”. Powinny rozwiązywać problemy – przekonać właściwe osoby do podjęcia właściwych działań. A to wymaga empatii, bez której trudno coś wyperswadować.

Aby Twój produkt odniósł sukces, potrzebujesz treści, których fundamentem jest empatia i dobrze poprowadzone pytania sprzedażowe. Tylko tak zbudujesz wartość. Możesz szybko nauczyć się tworzyć skuteczne teksty lub łatwo wzbogacić swój biznes o wartościowe treściJuż dziś!

Sięgnij także po inne moje porady na ten temat:

Jak pisać świetne teksty dwa razy szybciej?

AIDA-alny tekst perswazyjny

Jak pisać, by sprzedać

Zachęcam Cię też do kontaktu, jeżeli masz pytania lub nurtuje Cię problem, o którym warto napisać. Napisz do nas.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *