Blog w firmie. Czy to potrzebne?

Blog w firmie? Wielu przedsiębiorców na słowo „BLOG” reagują dziwnym grymasem twarzy. Wciąż jeszcze trudno jest im wyobrazić sobie korzyści, jakie płyną z posiadania takiej zakładki, czy funkcjonalności na swojej stronie internetowej.

Blog w firmie? Komu to potrzebne?

Nadal blog kojarzy im się z luźnym pisaniem o stylu życia, aktywności fizycznej, dalekich podróżach, czy gotowaniu. Blogosfera jest nieograniczoną i niekończącą się skarbnicą tematów, pasji i nawet najbardziej niszowych zainteresowań. Jak jednak wykorzystać blog w firmie? Pisać o zrzucaniu kilogramów i liczeniu kalorii? Jeśli działasz w związanej z tym branży, to tak.

Do czego przydaje się blog w firmie?

O jego korzyściach można mówić przede wszystkim w dwóch obszarach: wewnętrznym i zewnętrznym.

Blog i jego zawartość wspierają Ciebie i pracowników w odpowiadaniu na zapytania Klientów. Zdarzyło Ci się usłyszeć w słuchawce po raz setny to samo pytanie? No właśnie. Ile czasu zajmuje odpowiadanie na nie? 5, 10, 15 minut? A ile wysłanie linku do artykułu, odpowiedniej instrukcji, wideo? 5,10,15 sekund! Jest różnica? OGROMNA

Raz stworzona instrukcja, czy artykuł będzie procentował i oszczędzał Twój czas latami!

Mało tego! Zatrudniając nowego pracownika masz już gotową bazę wiedzy, przydatną także przy jego przeszkoleniu.

Blog w firmie i strona www

Atuty prowadzenia bloga w firmie

W aspekcie zewnętrznym, czyli tym widocznym przez Twoich odbiorców i potencjalnych Klientów:

  • Widzą, że wiesz o czym mówisz i znasz się na tym co robisz / oferujesz
  • Zyskujesz wizerunek doradcy, eksperta
  • Rozwiązujesz konkretne problemy, odpowiadasz na istotne zapytania i zaspakajasz ich potrzeby
  • Jesteś widoczny w wyszukiwarce jako specjalista w danej materii
  • Budujesz relację z odbiorcami i dbasz o nich

Chcesz wiedzieć jak sprawnie odpowiadać na pytania Klientów? Napisz na: kontakt@promotiq.pl, a prześlę Ci link do świetnego narzędzia. Możesz też skorzystać z zakładki KONTAKT

Blog w firmie jako narzędzie content marketingu

Jeśli masz kłopot z połączeniem słów „Blog firmowy” spróbuj wyobrazić sobie coś takiego:

  • Strefa wiedzy
  • Poradnik Ogrodnika
  • Informator Kosztorysanta
  • Baza wiedzy
  • Czy też „Częste pytania”

Czy masz lub myślisz o stworzeniu firmowego bloga?