Znane twarze w promocji marki

Dziś napiszę trochę o twarzach marki. I to na dodatek sławnych twarzach, czyli o ich ambasadorach. Czy znane twarze w promocji marki mają przyszłość?

Znane twarze w promocji marek, które znasz

Zagrajmy w skojarzenia 🙂 Rzucam parę nazwisk:
Anja Rubik, Julia Roberts, Robert Lewandowski, Marek Kondrat.

Kojarzysz marki, które polecają? A pamiętasz reklamę, w której wystąpiła Sophia Loren?? Promowała przecież…

Ciekawa jestem, jak bardzo zapisały się w Twojej pamięci te twarze? W mojej skutecznie. Tak jak Kamil Glik i Blachotrapez… W jednym z meczy strzelił bramkę w momencie gdy wyświetlał się banner tego sponsora…

Znane twarze w promocji marki

Znane twarze w promocji marki – Czy warto?

Wykorzystanie w promocji marki znanych osób przynosi przynajmniej klika korzyści:

ociepla wizerunek, nadając „ludzkiego wyrazu”
➡ dodaje społecznego dowodu słuszności,
➡ powoduje, że i marka jest bardziej nam bliska, znana,
➡ powoduje wzrost prestiżu – skoro ktoś sławny korzysta…
➡ pozwala w bardziej przyjazny sposób dotrzeć do fanów ambasadora itd.

Ambasadorzy marki – O czym pamiętać?

Dobierając osobę do współpracy oczywiście trzeba wziąć pod uwagę między innymi:
➡ jej upodobania i styl życia
➡ jej doświadczenie i spójność z naszym produktem
➡ to, czy wśród jej fanów są nasi odbiorcy
➡ jakie warunki współpracy z nią można uzyskać.

Znane twarze w promocji marki. Przykłady

Przykład średnio i bardzo udanej współpracy ze znanymi osobami

Przytoczę przykład ze swego podwórka, który usłyszałam ostatnio podczas omawiania doświadczeń białostockiej firmy Caroseria Autodetailing Studio. Doświadczony zespół zajmuje się tam między innymi zabezpieczaniem aut renomowanych marek, zaraz po wyjeździe z salonu. Można tam również skorzystać z wielu zabiegów, które dodają blasku samochodom używanym – są to m.in. renowacje, mycie, woskowanie itd. Oferta firmy jest skierowana do osób dbających o stan i wygląd swych pojazdów i nie oszczędzających na tego typu inwestycji.

➡ Pierwszą twarzą marki stał się sportowiec, mistrz kickboxingu Tomasz Klimiuk. Jak się okazało, nie był to wybór do końca trafiony, gdyż Pan Tomasz… nie posiadał własnego auta. Niedługo po podjęciu współpracy doznał także kontuzji, więc i działania mające na celu promocję marki były ograniczone… Co prawda logo firmy pojawiło się na koszulce jednak ostatecznie współpraca nie przyniosła oczekiwanych skutków.

➡ Drugą twarzą marki, choć bez formalnych umów stał się częściowo Jarosław Kazberuk – kierowca i pilot rajdowy, wielokrotny uczestnik rajdu Dakar i… zadowolony Klient firmy. W tym przypadku było już więcej wspólnych pasji i spójności osoby z konkretną marką i jej usługami.

Powyższe przykłady pokazują jak rozważnie należy podchodzić do wyboru osoby promującej nasze produkty. Jest wiele obszarów, które należy zweryfikować przed podpisaniem umowy i podjęciem działań.

Niewłaściwy wybór lub niewskazane odstępstwa od ustaleń mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek i postrzeganie firmy. Warto więc zadbać także o odpowiednie zapisy w umowie.

Jeśli szukasz pomysłów na lepszą promocję swojej firmy, zapraszamy do kontaktu.

A jak Twoim zdaniem sprawdzają się znane twarze w promocji marki?