Skuteczne pozycjonowanie

Skuteczne pozycjonowanie – jak to zrobić? Wszystkiego dowiesz się z naszego poradnika. Zobacz, co musisz wiedzieć!

Skuteczne pozycjonowanie. Niech Internet liczy się z Twoimi słowami!

Internet rządzi się swoimi prawami. Niestety, działa to trochę tak, jak system oceniania wypracowań na nowej maturze – jeżeli autor nie poruszy kwestii zawartych w kluczu odpowiedzi, to choćby jego praca była błyskotliwa i interesująca, nie zostanie dobrze oceniona przez egzaminatora.

Podobnie prawa działają w sieci, gdzie istotnym dla powodzenia jest używanie odpowiednich słów kluczowych w tekstach. Skuteczne pozycjonowanie jest metodą, która pozwoli Ci osiągnąć zamierzony cel i znaleźć się wysoko w wyszukiwarkach internetowych.

Skuteczne pozycjonowanie – między słowami

Ogrom pracy wykonanej podczas tworzenia strony www. Ciekawy pomysł, dziesiątki godzin spędzonych nad szatą graficzną, projektami i tekstami. Założenie, że lektura sprawi komuś radość, pomoże, przyciągnie rzeszę zainteresowanych. I co? W Google nie ma po niej śladu lub ukryta jest dopiero na entej stronie wyszukiwarki. Żeby na nią trafić, trzeba by bezpośrednio wpisać adres. Co zatem poszło nie tak?

Być może teksty na Twojej witrynie – choć ciekawe i dobre pod względem merytorycznym – napisane zostały bez wiedzy o tym, jak skutecznie pozycjonować stronę. To niełatwa sztuka, wymagająca nie tylko zaangażowania, ale i elementarnej wiedzy oraz umiejętności sprawnego posługiwania się językiem. Nie bez powodu w korporacjach powstają specjalne działy i zespoły, których zadaniem jest zgłębiać tajniki pozycjonowania, by utrzymać witryny jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

Skuteczne pozycjonowanie. Zrób to sam!

Czytając powyższe, masz wrażenie, że skuteczne pozycjonowanie strony to niemożliwe do ukończenia zadanie? Spokojnie. Choć z początku wydawać się może czarną magią, to po przeczytaniu naszego artykułu na pewno nie wyda się już takie straszne.

Przekonaj się, jak skutecznie pozycjonować stronę w Internecie. Nie chodzi o tworzenie spamu, inwestowanie dużych sum pieniędzy w reklamy (mają one sens w połączeniu z dobrym pozycjonowaniem) czy pisanie “kwadratowych” tekstów, które nudzą po pierwszym akapicie. Dzięki kilku podstawowym regułom możesz nauczyć się samemu pozycjonować teksty w taki sposób, by były widoczne w wyszukiwarkach.

Skuteczne pozycjonowanie. Na czym się skupić?

Istnieje kilka podstawowych reguł, których przestrzeganie warunkuje skuteczne pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach. Zobacz, jak o nie zadbać i zwiększyć prawdopodobieństwo tego, że Internauci z Google’a trafią właśnie do Ciebie.

Fraza kluczowa

Zanim zaczniesz pisać, pomyśl, na co chcesz się pozycjonować. Wybierz oryginalną frazę kluczową, dzięki której inni mogą Cię znaleźć i pisz tekst pod nią. Oczywiście bez przesady, jednak jest to niezwykle istotne, ponieważ jej odpowiednie użycie i rozmieszczenie pozwoli Ci na skuteczne wypozycjonowanie strony i tekstu. Jeśli używasz WordPressa – koniecznie skorzyustaj z pomocnej w tej kwestii wtyczki Yoast SEO. Pamiętaj, by fraza kluczowa nie była zbyt długa oraz aby używać jej zgodnie z zasadami języka oraz poprawnie odmieniać w tekście.

W przypadku tego tekstu frazą kluczową jest “skuteczne pozycjonowanie”

Tytuły i śródtytuły

Tytuł powinien spełniać dwa kryteria. Po pierwsze: ma przyciągać odbiorcę, a więc być interesujący, oryginalny, zaskakujący (niepotrzebne skreślić, choć polecam zostawić wszystkie trzy). Przecież właśnie to sprawia, że sam klikasz w dany link.

Po drugie, w tytule powinna być zawarta fraza kluczowa, na którą się pozycjonujesz. Najlepiej, by znajdowała się na jego początku, a także nie była ani za krótka, ani za długa. Optymalny zakres to od 50 do 70 znaków.

Warto również pamiętać, że tytuł i śródtytuły mają brzmieć poprawnie językowo, a nie być skonstruowane tylko tak, żeby dobrze się pozycjonowały, bez dbałości o estetykę.

Opis meta

Jaka – obok tytułu – część tekstu sprawia, że chcesz go czytać dalej? To oczywiście tzw. lead, określany również opisem meta. Dobry lead streszcza, co będzie zawarte w artykule, mając na celu zachęcić do dalszego czytania. Jeżeli więc będzie ciekawy, prawdopodobieństwo wejścia w tekst znacznie wzrośnie.

Opis meta jest widoczny w wynikach wyszukiwania i ma duży wpływ na skuteczne pozycjonowanie. Dlatego powinno się z nim zamieścić frazę kluczową. Optymalna ilość znaków w opisie meta to od 120 do 150. Dobrą praktyką jest umieszczenie imperatywu zachęcającego do działania: “Sprawdź!”, “Kliknij!”, “Zobacz!”, “Przekonaj się!”.

Tekst

Zasada numer jeden w przypadku treści to ORYGINALNOŚĆ. Google i inne wyszukiwarki lubią teksty unikatowe. Zapomnij o sklejkach z różnych źródeł, bo za takie praktyki możesz w końcu dostać bana i nawet reklamy nie pomogą wygrzebać się Twojej stronie spod gruzów własnego lenistwa i cwaniactwa.

Z perspektywy skutecznego pozycjonowania strony www warto zwrócić uwagę na zagęszczenie frazy kluczowej (od 0,5 do maksymalnie 2,5% w tekście), poprawność językową, długość akapitów, śródtytułu, obecność hiperłączy i multimediów czy opis meta. O tym, jak konstruować poszczególne z nich, przeczytasz dalej.

Oczywiście, dbać należy także o interesującą treść, ponieważ co z tego, że dobrze wypozycjonujemy tekst, skoro nikt nie będzie chciał go czytać? Nie chcesz chyba tworzyć clickbaitów, a zyskać stałych czytelników oraz być polecany jako autor.

Pozostaje jeszcze jedno pytanie: pisać zwięźle czy obszernie, krótko czy długo? Tutaj każdy ma własny sposób, choć złota zasada brzmi: przesada w każdym kierunku jest zła.

Jak podają eksperci z Orbit Media Studios optymalna liczba słów we wpisie blogowym wynosi 1500. Warto jednak to sprawdzać, zarówna testując siebie w różnych objętościach, jak i analizując zainteresowanie czytelników naszymi publikacjami.

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe (ang. keywords) to bardzo istotny element, dzięki któremu Twój tekst i stronę łatwiej znaleźć w wyszukiwarce internetowej. Skuteczne pozycjonowanie strony zakłada, że należące do nich frazy powinny mieć prostą konstrukcje i zawierać maksymalnie 5-6 wyrazów.

Nadrzędnym słowem kluczowym jest oczywiście fraza, na którą się pozycjonujesz. Następnymi powinny być inne związane z tematem, po których najprawdopodobniej Internauta będzie starał się znaleźć artykuł poruszający interesujący go temat.

Czytelność

Na czytelność wpływ ma konstrukcja treści. Chcąc dobrze pozycjonować teksty, dbaj o to, by akapity nie były zbyt długie, oddzielając je śródtytułami. W nagłówku powinno znaleźć się maksymalnie 300 znaków.  Ponadto staraj się używać w zdaniu nie więcej niż 20 wyrazów. To zdecydowanie utrudnia odbiór czytelnikowi.

Linki wewnętrzne i zewnętrzne

Dzięki linkom wewnętrznym (odnoszącym do innych tekstów w Twojej witrynie) lepiej wypozycjonujesz tekst. Umieść przynajmniej jeden w swoim artykule, najlepiej związany z jego tematyką. To pozwoli też po prostu skierować Czytelnika, na mogące go zainteresować dodatkowe treści. Tak jak w tym przypadku: Polecam na przykład przeczytanie na naszym blogu o tym, jakie są najczęstsze błędy w pozycjonowaniu.

Linki zewnętrzne są istotne dla optymalizacji, ponieważ pozwalają na skuteczne pozycjonowanie Twojej strony i artykułu z pozycji innych witryn. Ważnym jest, aby były zróżnicowane i “dobre jakościowo”, tzn. że lepiej mieć jeden link ze strony, która jest wysoko w wyszukiwarkach internetowych, aniżeli kilka ze stron z niskim rankingiem. Należy wspomnieć, by dbać o zróżnicowanie linków zewnętrznych, by Google nie posądziło Cię o spam i nie zbanowało Twojej strony.

Multimedia

Dobry tekst to taki, który zawiera multimedia. Nie tylko uatrakcyjniają czytanie, lecz również mają wpływ na skuteczne pozycjonowanie strony. Dodaj przynajmniej jeden obrazek do artykułu, możesz też dołączyć jakieś wideo.

Z perspektywy pozycjonowania niezwykle istotny jest dla Ciebie tekst alternatywny (atrybut alt), wpływający na pozycjonowanie w Google Grafika. Umieść w nim frazę kluczową oraz krótko opisz obrazek. Ciekawym rozwiązaniem jest również umieszczenie tutaj tytułu artykułu.

Poniżej wpleciemy właśnie taki obrazek:

Skuteczne pozycjonowanie strony www

Skuteczne pozycjonowanie to nie reklama

Musisz pamiętać, że pozycjonowanie strony nie jest równoznaczne z reklamą. Dzięki powyższym zasadom możesz samodzielnie i bezpłatnie wpłynąć na to, by Twoja witryna była wysoko w wynikach wyszukiwania, optymalizując ją. Niektórzy wolą jednak zapłacić, aniżeli samodzielnie dbać o treść i jej odpowiednią konstrukcję. Być może pisanie nie jest ich mocną stroną. Być może są leniwi. Być może nie mają czasu. Gdy nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o…

Jeżeli decydujesz się na reklamę, warto zaznaczyć, że – naszym zdaniem – ma ona większy sens w połączeniu z dobrym pozycjonowaniem. Warto najpierw zadbać o ten aspekt, a dopiero potem decydować się na płatną promocję witryny. Skuteczne pozycjonowanie strony to bezpłatny sposób osiągania zadowalających wyników w wyszukiwarkach internetowych.

Jeśli chciałbyś mieć więcej treści na swojej stronie internetowej, które wpłynął pozytywnie na jej odbiór oraz pozycjonowanie w sieci i szukasz copywriterów – zapraszamy do kontaktu.